افزودن اطلاعات ویکی پدیا به پاسخ های گوگل

به وبلاگ هرچی که بخوای - عمومی خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
لینکستان
پروفایل
موضوعات
عکس
عکس های جالب
عکس های سیاسی
عکس های مذهبی
عکس های خنده دار
کاریکاتور
فتوکاتور
عکس منظره
والپیپر
موزیک
موزیک جدید
موزیک طنز
موزیک ایرانی
موزیک خارجی
موزیک تیتراژ فیلم ها و کارتون ها
دانستی
دانستنی های جهان
دانستنی های جالب
ترفند
ترفند ویندوز و رجیستری
ترفند کامپیوتر
ترفند اینترنت
ورزشی
اخبار فوتبال
فروشگاه
پوشاک
کتاب
موبایل
وسایل آرایشی
محصولات جالب و سرگرمی
وبلاگ
اخبار وبلاگ
اس ام اس
اس ام اس طنز
اس ام اس سرکاری
اس ام اس عاشقانه
آموزش
آموزش رانندگی
آموزش نرم افزار های کامپیوتری
تکنولوژی
موبایل
خودرو
کامپیوتر
دانلود
دانلود فونت
دانلود نرم افزار
دانلود بازی
داستان
داستان عاشقانه
داستان طنز
داستان تاریخی
داستان مذهبی
طنز
عکس خنده دار
جوک
اخبار
اخبار عمومی
اخبار ورزشی
اخبار فناوری
اخبار سیاسی
دیگر
فال
اضافات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 175
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: KolahZary.LoxBlog.Com

تبلیغات

افزودن اطلاعات ویکی پدیا به پاسخ های گوگل

افزودن اطلاعات ویکی پدیا به پاسخ های گوگل

مرورگر فایرفاکس این امکان را به کاربران می دهد که اطلاعات موجود در دانشنامه ی ویکی پدیا را مستقیماً در صفحه ی پاسخ جست و جوهای گوگل ببینند.

یکی از ویژگی های خوب مرورگر فایرفاکس این است که می توان صدها برنامه ی افزودنی را روی آن نصب کرد تا قابلیت هایی بی نظیر از انواع مختلف و با کاربردهای گوناگون به آن افزوده شوند. در این کارگاه، یکی از مفیدترین برنامه های افزودنی مرورگر فایرفاکس، که در جست و جوهای گوگل کاربرد دارد، شرح داده شده است. نام این برنامه ی افزودنی، Googlepedia است و با نصب کردن آن روی مرورگر فایرفاکس، هر وقت که عبارتی را در گوگل جست و جو می کنید، شرح مربوط به آن عبارت به روایت دانشنامه ی بزرگ ویکی پدیا به طور خودکار در صفحه ی پاسخ های گوگل ظاهر می شود و دیگر نیازی به کلیک کردن پاسخ مربوطه نخواهید داشت.
این برنامه ی افزودنی، برای تمام کسانی که از دانشنامه ی ویکی پدیا زیاد استفاده می کنند، لازم و خوشبختانه کاملاً رایگان است. فقط کافی است وارد صفحه ی افزودنی های فایرفاکس در اینترنت شوید، این برنامه را دانلود و آن را روی مرورگرتان نصب کنید. جزییات روش کار را هم می توانید در گام های زیر بخوانید:

گام 1
 

مرورگر فایرفاکس را باز کنید، در بخش نشانی آن بنویسید http://addons.mozilla.org و کلید Enter را فشار دهید. این نشانی، ما را به صفحه ی اصلی برنامه های افزودنی مرورگر فایرفاکس خواهد برد. هنگامی که صفحه باز شد، در کادر جست و جوی آن بنویسید Googlepedia و دکمه ی فلش دار سبز جلوی آن را کلیک کنید. در صفحه ی بعد، دکمه ی Add to Firefox را در بالاترین کادر ( جایی که برنامه ی Googlepedia معرفی شده است) کلیک کنید. با این کار، پنجره ای باز می شود. در این پنجره، دکمه ی Install Now را بزنید. این برنامه بسیار کوچک و کم حجم است و نصب شدن آن حتی با داشتن اینترنت معمولی هم خیلی کم طول می کشد. به همین سادگی، این برنامه ی افزودنی روی مرورگرتان نصب می شود.

گام 2
 

پس از این که برنامه روی مرورگر نصب شد، برای این که بتوانید از آن استفاده کنید، باید دکمه ی Restart Firefox را در پنجره ای که باز خواهد شد کلیک کنید. با این کار، مرورگر فایرفاکس بسته می شود و دوباره به طور خودکار شروع به کار می کند. اگر در این مرحله از شما رمز عبور خواسته شد، دکمه ی Cancel را بزنید تا لغو شود. حالا برنامه آماده ی استفاده کردن است. می توانید زبانه ی جدیدی را در مرورگر باز کنید و وارد سایت گوگل شوید تا کاربران برنامه ی افزوده شده را امتحان کنید. کلمه ای را در کادر جست و جوی گوگل بنویسید و کلید Enter را فشار دهید. خواهید دید که علاوه بر پاسخ های متداولی که نمایش داده می شوند، شرح آن عبارت در ویکی پدیا نیز مستقیماً در سمت راست همان صفحه ظاهر خواهد شد. اکنون برای نمونه، عبارت « تهران» را وارد کرده ایم و می بینید که شرح تهران در سایت ویکی پدیا نشان داده شده است(خودش به طور هوشمند به سراغ عبارت انگلیسی Tehran رفته است).

گام 3
 

حالا اگر یکی از لینک های موجود در بخش ویکی پدیای صفحه را کلیک کنیم، اتفاق جالبی رخ می دهد. علاوه بر این که شرح آن عبارت به روایت ویکی پدیا در سمت راست صفحه نمایش داده می شود، خود آن عبارت نیز به عنوان واژه ی جست و جو در گوگل به کار می رود و پاسخ های این جست و جو در سمت چپ صفحه به نمایش در می آیند. به این ترتیب، علاوه بر این که شرحی از آن واژه را می بینید، می توانید هم زمان نتایج جست و جوی آن در گوگل را هم مشاهده کنید تا در صورت تمایل، وارد یکی از سایت های معرفی شده شوید. در این جا، ما عبارت Alborz را در شرح ویکی پدیا از تهران کلیک کرده ایم. توجه کنید که پاسخ های گوگل، حالت عادی خودشان را حفظ می کنند و با کلیک کردن آن ها، سایت مورد نظر به صورت تمام صفحه باز خواهد شد.

گام 4
 

در بالای بخش ویکی پدیای صفحه ی جست و جو، چند لینک وجود دارد که کاربردهای خوبی دارند. یکی از این لینک ها، View on Wikipedia است که درست در کنار عنوان جست و جو شده در بخش ویکی پدیای صفحه دیده می شود. با کلیک کردن این لینک، شرح ویکی پدیا به صورت تمام صفحه ظاهر خواهد شد و اثری از پاسخ های گوگل باقی نمی ماند. یکی دیگر از لینک های مفید در بالای این بخش، عبارت Hide است که با کلیک کردن آن، بخش شرح ویکی پدیا از صفحه ناپدید می شود و فقط پاسخ های گوگل در صفحه باقی می مانند. در این حالت، فقط لینکی با عنوان Googlepedia در سمت راست پنجره دیده می شود که می توان با کلیک کردن آن، بخش شرح ویکی پدیا را به صفحه بازگرداند. یکی دیگر از لینک های بالای این بخش، Expand است که با کلیک کردن آن، تمام صفحه به شرح آن واژه در ویکی پدیا اختصاص پیدا می کند. فرق آن با لینک View on Wikipedia این است که در حالت Expand، مرورگر هم چنان در صفحه ی گوگل باقی می ماند و کادر جست و جوی گوگل و سایر امکانات آن هم چنان دیده می شوند.

گام 5
 

هریک از برنامه های افزودنی در مرورگر فایرفاکس، معمولاً چند گزینه ی قابل انتخاب نیز دارند که باید در منوهای برنامه به دنبال شان برویم. منوی Tools را در بالای پنجره ی برنامه کلیک کنید تا فهرست آن باز شود. سپس گزینه ی Add-ons را در این فهرست انتخاب کنید تا پنجره ی مربوط به برنامه های افزودنی مرورگر باز شود. در این پنجره می توانید فهرستی از برنامه های نصب شده روی مرورگر فایرفاکس را مشاهده کنید. نام برنامه ی Googlepedia نیز باید در این فهرست موجود باشد. این برنامه را در فهرست انتخاب و دکمه ی Options را در زیر آن کلیک کنید. پنجره ی کوچک دیگری باز خواهد شد. در این پنجره، علامت کنار گزینه ی Turn internet Wikipedia را کلیک کنید تا برداشته شود. سپس دکمه ی OK را بزنید و بعد، پنجره ی برنامه های افزودنی را ببندید. ( یکی دیگر از گزینه های قابل تغییر در این برنامه، امکان انتخاب کردن زبان است که تعیین می کند بخش مربوط به ویکی پدیا با چه زبانی به نمایش در بیاید. متأسفانه علی رغم این که تعداد زیادی مقاله به زبان فارسی در ویکی پدیا وجود دارد، اما در این برنامه گزینه ای برای زبان فارسی دیده نمی شود.)

گام 6
 

اکنون برای این که تأثیر این تغییر را ببینید، در مرورگر فایرفاکس، وارد سایت گوگل شوید و عبارتی را جست و جو کنید. مانند قبل، اطلاعات مربوط به دانشنامه ی ویکی پدیا در سمت راست صفحه ظاهر خواهد شد. اما تفاوتی وجود دارد. حالا با کلیک کردن هر کدام از لینک های موجود در بخش ویکی پدیا، صفحه ی سایت ویکی پدیا به طور کامل باز خواهد شد و شرح آن لینک را نمایش خواهد داد و دیگر اثری از پاسخ های گوگل، یا کادر جست و جوی آن در صفحه نخواهد بود. در این جا ما بار دیگر همان واژه ی قبلی، یعنی Alborz را در بخش شرح ویکی پدیا کلیک کرده ایم. اگر می خواهید وضعیت این برنامه به حالت قبلی باز گردد، باید یک بار دیگر پنجره ی برنامه ی افزودنی را باز کنید و پس از زدن دکمه ی Options، مربع کنار عبارت گزینه ی ... Turn internet Wikipedia را کلیک کنید تا دوباره علامت دار شود. سپس OK را بزنید و پنجره را ببندید.

گام 7
 

اگر بخواهید از اجرای این برنامه چشم پوشی کنید، هم می توانید آن را از روی مرورگر خود پاک کنید، و هم می توانید آن را به طور موقت غیرفعال نمایید. برای انجام دادن هریک از این کارها، نخست منوی Tools را در بالای پنجره ی برنامه ی فایرفاکس کلیک کنید تا فهرست ان باز شود. سپس گزینه ی Add-ons را انتخاب کنید تا پنجره ی برنامه های افزودنی باز شود. برنامه ی Googlepedia را در این پنجره پیدا کنید. برای حذف کردن این برنامه از مرورگر فایرفاکس، باید دکمه ی Uninstall را بزنید. اگر بخواهید برنامه را به طور موقت از کار بیندازید تا در زمان دیگری از آن استفاده کنید، باید دکمه ی Disable را بزنید. برای این که تأثیر فشار دادن این دکمه ها را ببینید، باید مرورگر را ببندید و دوباره باز کنید. برای این کار می توانید دکمه ی Restart Firefox را که در بالای پنجره ی برنامه های افزودنی ظاهر می شود کلیک کنید . هنگامی که برنامه ای را به طور موقت غیرفعال می کنید، دکمه ی Disable در آن برنامه به Enable تبدیل می شود. با کلیک کردن این دکمه می توانید برنامه را دوباره در مرورگر راه اندازی کنید.

منبع:صفر و یک، شماره 26.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[+] نوشته شده توسط شادمان کلاه زری در پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:, در ساعت 4:9 | |

درباره وبلاگ

این وبلاگ قبلا در پرشین بلاگ فعالیت می کرد و به دلیل مشکلات موجود در پرشین بلاگ به لوکس بلاگ منتقل شد. این وبلاگ نویسنده فعال می پذیرد، درخواست همکاری خود را در قسمت نظرات بفرستید. متاسفانه به وجود مشکلات موجود در سیستم لوکس بلاگ به زودی آدرس وبلاگ به kolahzary.mihanblog.com تغییر می کند...
آرشيو
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
شادمان کلاه زری
قاصدک روحی
لينكستان
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هرچی که بخوای - عمومی و آدرس kolahzary.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. توجه داشته باشید که لینک ها پس از مدتی به صفحه لینکستان> منتقل می گردد





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

بانک اطلاعات پزشکی
تجارت الکترونیک
حمل ماینر از چین به ایران
حمل از چین
پاسور طلا

آرشيو پيوندهاي روزانه

تبلیغات

CopyRight| 2012 , kolahzary.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By KolahZary | Template By: KolahZary.LoxBlog.Com